Gree-Gree Kft

BLOG

Blog

Hogyan szaladt el Trump-2 az Üzleti Sikerindex felmérésünk elől?

Trum_mondja_a-tutit-2.jpg

Egy kiállításon találkoztam egy domináns személyiségű vállalkozóval. Egy Trump-2-vel. Sikeres a cége, de látszott a munkatársain, hogy maga a pokol vele dolgozni. Hogy miért nem léptek még le tőle? Mert egy isten háta mögötti faluban van a cég, s a helyi munkaerőnek nincs más lehetősége a közelben elhelyezkedni. Ki is facsar a tulaj belőlük mindent.

Érdekes volt megfigyelni, hogy Trump-2-nél senki sem tudhatott jobban semmit. Ő mindenről azonnal megmondta a tutit és a részletekkel egyáltalán nem foglalkozott. Rövid tőmondatokban kommunikált, s akiben nem érezte meg elsőre a zsákmány lehetőségét, azt gyorsan le is koptatta – foglalkozzanak csak az ilyenekkel a munkatársak(!). Azt hangoztatta, hogy a kiállításon senki sem olyan vevőbarát, mint ő, ugyanakkor a terméke kőkorszaki volt ahhoz képest, amit Európa fejlettebb felén lehet kapni. Közvetítő kereskedőként működik, láthatóan elemében van. Olcsón vesz és drágán ad el. Olyan embereket célzott meg a kiállításon, akik képtelenek egy nagyon rámenős embernek nemet mondani és mellékesen piaci ismerethiányban szenvednek, ezért elhitték Trum-2 „szakszerűségét”, „magas szintű kompetenciáját”. Trump-2 tárgyalástechnikája lehengerlő és meggyőző volt, csak az azonnali üzletkötések érdekelték. Ha valaki hezitált az ajánlaton, akkor Trump-2 egy pénzügyi konstrukciót nyomott a hezitáló kezébe, melynek a lényege az volt, hogy egy kicsit hosszabb fizetési határidőt adott a delikvensnek, de ezt egy „a vevő személyére szabott, csak nála kapható, exkluzív banki finanszírozási csomagba” öltöztetve adta át „arany masnival” átkötözve. Már nem lepődtem meg azon, hogy hány ember sétált bele a csapdájába. Ki tudta alakítani a vevőkben azt az érzést, hogy ha azonnal nem vásárolnak, akkor komoly veszteség, hátrány éri őket.

Felajánlottam neki egy ActionCOACH Üzleti Sikerindex felmérést, ami igen népszerű az ügyfeleink körében (csak az elmúlt héten 12 cég rendelte meg ezt nálunk). Természetesen megkérdezte, hogy az mi (?). Elmondtam, hogy egy ideális vállalati működési modellt veszünk alapul, és összehasonlítjuk az cégének a működésével. Világos, egyértelmű mérőszámokkal be tudjuk mutatni, mely területen gyengébb/leggyengébb és mely területen erősebb/legerősebb a cége. Ekkor Trump-2 kioktatott (figyelem: előítélet következik!): „Mit tudsz te az iparágamról? Nálam jobban senki sem ismeri a cég hibáit. A munkatársaim nem kérik a felmérést. Nem kell nekem ehhez egy külsős, hogy megállapítsam, milyen területen kell javítanunk a munkát.” – egyszóval megijedt, hogy kiderül róla valami nem „tuti”. Egy ilyen egóval rendelkező ember nehezen fogad el bárkit is külső mentorának. Természetesen ezek a felmérések nem szembesítések, hanem az üzleti felismerések komoly tárházát adja át az ügyfélnek. Ezek a felmérések motiválják a cégtulajdonost, hogy építse tovább a cégét új módszerekkel, induljon el egy új irányba.

Gree Gree